سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با کسی که از مدارایش ناگزیر است مدارا نمی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]

تنگرا

+ محاکمه عباسپور در دانشگاه شهید عباسپور/جنبش دانشجویی از جبهه دان

علی عباس‌پور رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی که برای ایراد سخن در هفتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شهید عباس‌پور حضور یافته بود با انتقادات شدید دانشجویان نسبت به عملکرد عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد روبرو شد.



عباس‌پور تهرانی هنگامی که با اعتراض دانشجویان نسبت به عدم قرائت نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد روبرو شد، گفت:‌ این گزارش پس از مدت زمان بسیار طولانی به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شد و پس از ارائه شدن به کمیسیون شاهد آن بودیم که بعضاً‌ اشتباهاتی در آن وجود دارد.


در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن قرار گرفتن در پشت تریبون به انتقاد شدید از عملکرد مدیریت دانشگاه آزاد پرداخت و با نشان دادن کارت دانشجویی خود، گفت: پشت کارت من آمده است که دانشگاه آزاد غیرانتفاعی و غیردولتی است، هیچ کس در آن سهمی ندارد و تمام درآمدهای دانشگاه در خود آن هزینه می‌شود. تراز مالی نیز قابل عرضه به عموم است در حالی که هیچ عمومی تا به حال این تراز را ندیده است.


این دانشجوی دانشگاه آزاد در ادامه سخنان خود عملکرد مالی دانشگاه آزاد را غیرشفاف و شبهه‌برانگیز توصیف کرد که عباس‌پور در پاسخ به سخنان وی گفت: در مورد مسائل جزئی دانشگاه آزاد بایستی خود آقای جاسبی پاسخ بدهد و من مسئولیتی در دانشگاه آزاد ندارم.


در این حین، چندین نفر از دانشجویان حاضر در جلسه، به دعوت‌های مکرر دانشجویان از عبدالله جاسبی برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد اشاره کرده و افزودند: جاسبی همواره از برگزاری چنین جلساتی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند ولی در عین حال اتوبوس‌های دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان‌ها برای حمایت از وی به سمت برنامه‌های این‌چنینی گسیل می‌شوند و در این باره باید از وی پرسید که چگونه می‌شود کسی از دعوت خود بی‌اطلاع باشد و در عین حال حامیان معلوم‌الحال خود را برای برهم زدن جلسات به این مراسم‌ها گسیل دارد؟


یکی دیگر از دانشجویان با قرار گرفتن در پشت تریبون از عباس‌پور پرسید: ریاست جاسبی طبق اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی از سوی این شورا به رسمیت شناخته شود ولی آیا پس از گذشت 25 سال از مسئولیت جاسبی در دانشگاه آزاد، ریاست ایشان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است یا خیر؟


ما به هیچ وجه با دانشجویان دانشگاه آزاد مشکلی نداریم و آنان را دوست و برادر خود می‌دانیم اما دانشجویان با فساد مخالف هستند و نمی‌توانند مفسده‌های مدیریتی را تحمل کنند.


وی خاطرنشان ساخت:‌ موضوع دیگری نیز وجود دارد و هر چند بیم آن را دارم که مانند برخی دیگر دادگاهی شوم اما می‌گویم و آن اینکه آقای صادق زیباکلام به خاطر برخی روابط خود و مسائلی که میان او و دانشگاه آزاد رخ داده است و به خاطر معامله با دانشگاه آزاد در جریانی، از مدیریت فاسد این دانشگاه حمایت کرده است.


دانشجوی منتقد دانشگاه آزاد همچنین به ماجرای زمین‌خواری توسط دانشگاه آزاد در خصوص زمین‌های متعلق به شخصی به نام هادوی اشاره و خواستار توضیح عباس‌پور در این زمینه شد.


اما عباس‌پور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و باجناق جاسبی در پاسخ به اظهارات دانشجوی منتقد دانشگاه آزاد در خصوص عدم به رسمیت شناختن جاسبی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان کشور، گفت: این گفته، نظر ایشان است و اگر جاسبی را به رسمیت نمی‌شناسند خودشان می‌دانند.


وی در خصوص بحث‌هایی مبنی بر زمین‌خواری دانشگاه آزاد نیز تصریح کرد: در بخشی از تهران، زمین‌هایی وجود داشت که قسمت بسیاری از آن متعلق به دانشگاه صنعتی شریف بود. دانشگاه آزاد در زمان حضرت امام مجوز آن را گرفتند که این زمین‌ها را به جای دانشگاه شریف به دانشگاه آزاد بدهند اما یک بخشی از زمین‌ها متعلق به فردی به نام هادوی بود که آن‌ها به دانشگاه آزاد هبه کرد.


                   


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: اما آقای هادوی پس از بالارفتن قیمت زمین‌ها، می‌خواست که زمین‌های خود را پس بگیرد ولی نهایتاً پس از رسیدگی دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، نتیجه آن شد که به ازای هر فرزند ایشان، 400 یا 500 متر به وی داده شود.


این سخنان عباس‌پور در خصوص بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اعتراض شدید دانشجویان روبرو شد و تعدادی از آن‌ها با فریاد زدن از جمع معترض سوءاستفاده عباس‌پور از نام مقام معظم رهبری شده و خطاب به عباس‌پور گفتند: شما حق ندارید برای سرپوش گذاشتن به مفسده‌های مالی، از نام مبارک مقام معظم رهبری سوءاستفاده کنید.


دانشجوی دیگر فریاد زد: بهتر است تشکل‌های دانشجویی صحت و سقم این ادعاها، از دفتر مقام معظم رهبری استعلام گردد و در صورت نادرست بودن آن، به شدت برخورد شود.


*


 دانشجویان حاضر در جلسه پلاکاردهایی با مضامین «دانشجوی دانشگاه آزاد! حمایتت می‌کنیم»، «آخرین روزهای جاسبی»، «جاسبی = زمین‌خواری»، «جناح‌های سیاسی، وامداران جاسبی»، «25 سال سلطنت غیرقانونی، کافی نیست؟»، «زمین‌های علوم و تحقیقات!؟!»، «فساد سیاسی، فساد اقتصادی، جاسبی دوستت داریم»، «عباس‌پور! نماینده مردمی یا نماینده جاسبی؟!»، «"او" می‌رود! دانشگاه آزاد می‌ماند»، «امسال، سال پایان مفسده مدیریتی جاسبی!»، «جاسبی! دانشجو خریدنی نیست»، «14 سی‌دی دیگر پرونده دانشگاه آزاد را بازخوانی خواهند کرد» و ... در دست داشتند.


* این دانشجویان پس از پایان مراسم، پلاکاردهای خود را به دست عباس‌پور دادند تا آن‌ها را به دست جاسبی برساند.


* در حالی که قرار بود عباس‌پور در این جلسه در خصوص آموزش عالی کشور به ایراد سخن بپردازد، اما اعتراضات دانشجویان به عملکرد مدیریت دانشگاه آزاد موجب شد که تقریباً تمام وقت جلسه به بحث در خصوص دانشگاه آزاد و مدیریت آن اختصاص یابد.


* پس از اینکه یکی از دانشجویان در خصوص دانشگاه آزاد گفت «من مانده‌ام که چطور به این دانشگاه آزاد، اسلامی می‌گویند!»، عباس‌پور گفت: درست است که در نقطه مطلوبی قرار نداریم اما طبق گزارش یکی از نهادها، دانشگاه‌ آزاد از نظر فرهنگی رتبه اول را در میان دانشگاه‌های کشور به دست آورده بود. این سخنان عباس‌پور با خنده حضار روبرو شد





هادی ::: شنبه 87/5/12::: ساعت 8:8 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :68031
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<