سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خود رأی به خطا و غلط درافتد . [امام علی علیه السلام]

تنگرا







 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حلول ماه مبارک رمضان

 

فضیلت ماه رمضان

روزه

تلاوت قرآن

دعا واستغفار

شب های قدر

 

 

 

 

1- فضیلت ماه رمضان

رمضان ، ماهی است که در آن قرآن فرو فرستاده شده است ؛ [ کتابی ] که مردم را راهنما و[ در بر دارنده ] نشانه های آشکار هدایت ومیزان تشخیص حق از باطل است .  سوره مبارکه بقره آیه 185

درهای آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده می شود وتا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.   پیامبر اکرم (ص)

بدبخت واقعی کسی است که  این ماه را پشت سر گذارد و گناهانش آمرزیده نشود .     پیامبر اکرم (ص)

رمضان ، رمضان نامیده شد ؛ زیرا گناهان را می سو زاند .       پیامبر اکرم (ص)

خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش برای خشنودی او از یکدیگر پیشی گیرند .  امام حسن (ع )

 

 

 

 

2 -روزه

ای مومنان ! روزه بر شما مقرر شده است ؛ همچنان که بر پیشینیان شما مقرر شده بود ، شاید که پرهیزگار شوید .  تحف العقول ص 236

روزه سپری است در برابر آتش       پیامبر اکرم (ص)

برای هر چیزی زکاتی است وزکات بدن ها روزه داری است .      پیامبر اکرم (ص)

روزه بگیرید تا تندرست باشید .      پیامبر اکرم (ص)

روزه دل ، اندیشیدن به گناهان ، برتر است از روزه شکم ؛ یعنی غذا خوردن    امام علی (ع)

 

 

 

 

3 -تلاوت قرآن

کسانی که کتاب [ آسمانی ] را به آنها دادیم ،[و] آن را چنان که شایسته آن است می خوانند ، ایشان اند که به آن ایمان دارند . سوره مبارکه بقره ، آیه 121

در ماه رمضان قرآن بسیار تلاوت کنید .      پیامبر اکرم (ص)

هرگاه فردی از شما دوست داشته باشد که با پروردگارش سخن بگوید ، قرآن بخواند .     پیامبر اکرم (ص)

از خواندن قرآن غافل مشو ؛ زیرا قرآن دل را زنده می کند و از فحشا وزشت کاری وستم بازمی دارد .   پیامبر اکرم (ص)

 

 

 

 

4- دعا واستغفار

دعای روزه دار ردّ نمی شود .     پیامبر اکرم (ص)

خداوند در هر شب ماه رمضان می گوید :« به عزت وجلالم سوگند ، به فرشتگان فرمان داده ام درهای آسمان را بر روی بندگان دعا کننده من بگشاید ».     پیامبر اکرم (ص)

ماه رمضان ماه استغفار ، ماه روزه وماه دعا است .  پیامبر اکرم (ص)

ماه خدا به سوی شما روی آورده است ...  جان شما در گرو اعمال شما است ؛ پس آن را با استغفار آزاد کنید . پیامبر اکرم (ص)

دعای شما در این ماه به اجابت می رسد .  پیامبر اکرم (ص)

بر شما باد در ماه رمضان به بسیاری استغفار ودعا  .  امام علی (ع)

در ماه رمضان جز به دعا وتسبیح واستغفار وتکبیر لب نمی گشود .  امام سجاد (ع)

 

 

 

 

5- شب های قدر

هر کس شب قدر را احیاء بدارد ، تا سال آینده عذاب از او برداشته می شود .  پیامبر اکرم (ص)

هر کس از روی ایمان وبرای رسیدن به ثواب الهی ، شب قدر را به عبادت بگذراند ، گناهان گذشته اش آمرزیده می شود .  پیامبر اکرم (ص)

قلب ماه رمضان شب قدر است .  امام صادق (ع)

هر که فاطمه را ، آن گونه که سزاوار است ، بشناسد ، بی تردید شب قدر را درک کرده است .  امام صادق  (ع)

مقدرات در شب نوزدهم تعیین ، در شب بیست ویک تایید ودر شب بیست وسوم [ ماه رمضان ]  امضا می شود . امام صادق (ع)

 




هادی ::: سه شنبه 87/6/12::: ساعت 10:9 صبح

+ محاکمه عباسپور در دانشگاه شهید عباسپور/جنبش دانشجویی از جبهه دان

علی عباس‌پور رئیس کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی که برای ایراد سخن در هفتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شهید عباس‌پور حضور یافته بود با انتقادات شدید دانشجویان نسبت به عملکرد عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد روبرو شد.



عباس‌پور تهرانی هنگامی که با اعتراض دانشجویان نسبت به عدم قرائت نتیجه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد روبرو شد، گفت:‌ این گزارش پس از مدت زمان بسیار طولانی به کمیسیون آموزش مجلس ارائه شد و پس از ارائه شدن به کمیسیون شاهد آن بودیم که بعضاً‌ اشتباهاتی در آن وجود دارد.


در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد ضمن قرار گرفتن در پشت تریبون به انتقاد شدید از عملکرد مدیریت دانشگاه آزاد پرداخت و با نشان دادن کارت دانشجویی خود، گفت: پشت کارت من آمده است که دانشگاه آزاد غیرانتفاعی و غیردولتی است، هیچ کس در آن سهمی ندارد و تمام درآمدهای دانشگاه در خود آن هزینه می‌شود. تراز مالی نیز قابل عرضه به عموم است در حالی که هیچ عمومی تا به حال این تراز را ندیده است.


این دانشجوی دانشگاه آزاد در ادامه سخنان خود عملکرد مالی دانشگاه آزاد را غیرشفاف و شبهه‌برانگیز توصیف کرد که عباس‌پور در پاسخ به سخنان وی گفت: در مورد مسائل جزئی دانشگاه آزاد بایستی خود آقای جاسبی پاسخ بدهد و من مسئولیتی در دانشگاه آزاد ندارم.


در این حین، چندین نفر از دانشجویان حاضر در جلسه، به دعوت‌های مکرر دانشجویان از عبدالله جاسبی برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد اشاره کرده و افزودند: جاسبی همواره از برگزاری چنین جلساتی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند ولی در عین حال اتوبوس‌های دانشجویان دانشگاه آزاد شهرستان‌ها برای حمایت از وی به سمت برنامه‌های این‌چنینی گسیل می‌شوند و در این باره باید از وی پرسید که چگونه می‌شود کسی از دعوت خود بی‌اطلاع باشد و در عین حال حامیان معلوم‌الحال خود را برای برهم زدن جلسات به این مراسم‌ها گسیل دارد؟


یکی دیگر از دانشجویان با قرار گرفتن در پشت تریبون از عباس‌پور پرسید: ریاست جاسبی طبق اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی از سوی این شورا به رسمیت شناخته شود ولی آیا پس از گذشت 25 سال از مسئولیت جاسبی در دانشگاه آزاد، ریاست ایشان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است یا خیر؟


ما به هیچ وجه با دانشجویان دانشگاه آزاد مشکلی نداریم و آنان را دوست و برادر خود می‌دانیم اما دانشجویان با فساد مخالف هستند و نمی‌توانند مفسده‌های مدیریتی را تحمل کنند.


وی خاطرنشان ساخت:‌ موضوع دیگری نیز وجود دارد و هر چند بیم آن را دارم که مانند برخی دیگر دادگاهی شوم اما می‌گویم و آن اینکه آقای صادق زیباکلام به خاطر برخی روابط خود و مسائلی که میان او و دانشگاه آزاد رخ داده است و به خاطر معامله با دانشگاه آزاد در جریانی، از مدیریت فاسد این دانشگاه حمایت کرده است.


دانشجوی منتقد دانشگاه آزاد همچنین به ماجرای زمین‌خواری توسط دانشگاه آزاد در خصوص زمین‌های متعلق به شخصی به نام هادوی اشاره و خواستار توضیح عباس‌پور در این زمینه شد.


اما عباس‌پور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و باجناق جاسبی در پاسخ به اظهارات دانشجوی منتقد دانشگاه آزاد در خصوص عدم به رسمیت شناختن جاسبی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان کشور، گفت: این گفته، نظر ایشان است و اگر جاسبی را به رسمیت نمی‌شناسند خودشان می‌دانند.


وی در خصوص بحث‌هایی مبنی بر زمین‌خواری دانشگاه آزاد نیز تصریح کرد: در بخشی از تهران، زمین‌هایی وجود داشت که قسمت بسیاری از آن متعلق به دانشگاه صنعتی شریف بود. دانشگاه آزاد در زمان حضرت امام مجوز آن را گرفتند که این زمین‌ها را به جای دانشگاه شریف به دانشگاه آزاد بدهند اما یک بخشی از زمین‌ها متعلق به فردی به نام هادوی بود که آن‌ها به دانشگاه آزاد هبه کرد.


                   


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: اما آقای هادوی پس از بالارفتن قیمت زمین‌ها، می‌خواست که زمین‌های خود را پس بگیرد ولی نهایتاً پس از رسیدگی دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، نتیجه آن شد که به ازای هر فرزند ایشان، 400 یا 500 متر به وی داده شود.


این سخنان عباس‌پور در خصوص بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اعتراض شدید دانشجویان روبرو شد و تعدادی از آن‌ها با فریاد زدن از جمع معترض سوءاستفاده عباس‌پور از نام مقام معظم رهبری شده و خطاب به عباس‌پور گفتند: شما حق ندارید برای سرپوش گذاشتن به مفسده‌های مالی، از نام مبارک مقام معظم رهبری سوءاستفاده کنید.


دانشجوی دیگر فریاد زد: بهتر است تشکل‌های دانشجویی صحت و سقم این ادعاها، از دفتر مقام معظم رهبری استعلام گردد و در صورت نادرست بودن آن، به شدت برخورد شود.


*


 دانشجویان حاضر در جلسه پلاکاردهایی با مضامین «دانشجوی دانشگاه آزاد! حمایتت می‌کنیم»، «آخرین روزهای جاسبی»، «جاسبی = زمین‌خواری»، «جناح‌های سیاسی، وامداران جاسبی»، «25 سال سلطنت غیرقانونی، کافی نیست؟»، «زمین‌های علوم و تحقیقات!؟!»، «فساد سیاسی، فساد اقتصادی، جاسبی دوستت داریم»، «عباس‌پور! نماینده مردمی یا نماینده جاسبی؟!»، «"او" می‌رود! دانشگاه آزاد می‌ماند»، «امسال، سال پایان مفسده مدیریتی جاسبی!»، «جاسبی! دانشجو خریدنی نیست»، «14 سی‌دی دیگر پرونده دانشگاه آزاد را بازخوانی خواهند کرد» و ... در دست داشتند.


* این دانشجویان پس از پایان مراسم، پلاکاردهای خود را به دست عباس‌پور دادند تا آن‌ها را به دست جاسبی برساند.


* در حالی که قرار بود عباس‌پور در این جلسه در خصوص آموزش عالی کشور به ایراد سخن بپردازد، اما اعتراضات دانشجویان به عملکرد مدیریت دانشگاه آزاد موجب شد که تقریباً تمام وقت جلسه به بحث در خصوص دانشگاه آزاد و مدیریت آن اختصاص یابد.


* پس از اینکه یکی از دانشجویان در خصوص دانشگاه آزاد گفت «من مانده‌ام که چطور به این دانشگاه آزاد، اسلامی می‌گویند!»، عباس‌پور گفت: درست است که در نقطه مطلوبی قرار نداریم اما طبق گزارش یکی از نهادها، دانشگاه‌ آزاد از نظر فرهنگی رتبه اول را در میان دانشگاه‌های کشور به دست آورده بود. این سخنان عباس‌پور با خنده حضار روبرو شد





هادی ::: شنبه 87/5/12::: ساعت 8:8 صبح

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن

 فاطمه علیها السلام بزرگ ترین حامی و فدایی ولایت بود.

 فاطمه علیها السلام شیداترین پروانه ی شمع امامت بود.

 فاطمه علیها السلام پروانه ی عاشقی بود که با سوختن و فداسازی

 خویش درس ولایت مداری و امام محوری را به همگان آموخت.

 آری، این فاطمه بود که به همگان  آموخت امام بر حق چون کعبه

 است که تمام مردم بایستی بر گرد او طواف نمایند.

 این فاطمه بود که یگانه ترین اسوه دهی را در همرهی با ولایت

 ادا ساخت. همو که پهلویش شکست و در خون نشست، اما لحظه ای 

 از یاری ولی امر خویش از پای ننشست.

 انتخاب روز ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن به معنای

 انتخاب زیباترین و مقدس ترین الگو برای زنان مسلمان و زنان همه

 ی جهان است. آنگاه که رسول اکرم (ص) فاطمه را پاره ی تن خویش

 می خواند، به جهانیان می آموزد که جلوه ی والای کرامت انسانی و

 اخلاق اسلامی را در این چهره ی مقدس جستجو کنند و مادران جهان،

 شعاعی از این خورشید درخشان برگیرند و کانون حیات انسان ها را

 گرم و روشن سازند.

 زنان می توانند از رهگذر اسوه پذیری از سیره ی حضرت زهرا علیها 

 السلام به چنان فضیلت و جامعیتی دست یابند که در شمار یاوران ویژه

 ی امام عصر (عج) قرار گیرند. چنان که امام باقر (ع) فرمودند:

 «سوگند به خدا 313 نفر نزد مهدی (عج) در مکه گرد می آیند که 50

 نفر از ایشان زن هستند.»

 اللهم عجل لولیک الفرج  




هادی ::: یکشنبه 87/4/2::: ساعت 12:34 عصر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خداوند در جای جای قرآن کریم، به تکریم و احترام پدر و مادر و احسان به آنها سفارش و در مواردی، احسان به والدین را در کنار عبادت حق ذکر می کند.

ولی با همه این توصیه ها، در جایی که از زحمات آن دو یاد می کند، تنها از دشواری هایی که مادر تحمل کرده نام می برد و می فرماید:« ما انسان را سفارش کردیم که به پدر و مادرش نیکی کند، (خاصه مادر) زیرا مادرش (بار وجود) او را به سختی حمل کرده و به سختی فرو نهاده است.»

 بله آن جا که سخن از سختی ها و زحمات است، خداوند نام مادر را به صورت مخصوص بیان می دارد تا بلندای حق او بر فرزند، آشکار گردد.




هادی ::: یکشنبه 87/4/2::: ساعت 11:40 صبح




هادی ::: چهارشنبه 87/3/8::: ساعت 10:56 عصر

   1   2   3      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :68024
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<